Voglian korjaus- ja huoltopalvelut Suomen vastuullisin tuote -kilpailun voittoon

Voglian korjaus- ja huoltopalvelut

Voglian korjaus- ja huoltopalvelut voitti Suomen vastuullisin tuote -kilpailun pukeutuminen ja hyvinvointi -kategoriassa. Voitto on merkittävä tunnustus Voglian pyrkimykselle edistää kestävää muotia ja vastuullista kuluttamista.

Laatu on perusta vastuulliselle kuluttamiselle

”Korkea laatu on vaatimustekijä vaatteen pitkälle iälle. Pitkäikäisiin tuotteisiin keskittyminen onkin yksi merkittävimmistä vastuullisuusteoista.”, kertoo Voglian toimitusjohtaja Katriina Virtanen.

Suomen vastuullisin tuote -kilpailussa raati painotti kiertotalouden vahvan kestävyyden toteutumista. Raati totesi: ”Korjaaminen ja huoltaminen ovat tärkeitä keinoja pidentää vaatteiden käyttöikää ja vaikuttaa myös muodin ekologiseen ja sosiaaliseen vastuullisuuteen. Pohjana sille toimii laatu. Korjaamisen vastuuta on pitkään työnnetty kuluttajille, mutta monelta nämä taidot ovat jo kadonneet. Kaikilla yrityksillä ja brändeillä pitäisi olla velvollisuus tarjota korjauspalveluita vaatteille, joita myyvät.”

Vastuullisin vaate löytyy kaapistasi

Uuden vaatteen tuottaminen vaatii aina resursseja ja vapauttaa päästöjä. Tuottaminen vaatii niin raaka-aineita, energiaa kuin vettä sekä vapauttaa kasvihuonepäästöjä valmistusprosessissa kuin kuljetuksessa. Pidentämällä vaatteen elinkaarta kaksinkertaiseksi voitaisiin vähentää jopa 45 % vaateteollisuuden päästöistä. Ekologisin vaihtoehto on vaate, joka säilyy käytössä, lähellä valmistuspaikkaansa mahdollisimman kauan. Tuotteen pitkäikäisyys onkin yksi merkittävimmistä vastuullisuusteoista.

Rakasta vaatteitasi kauemmin

Voglian korjaus- ja huoltopalvelut ovat suunniteltu varmistamaan, että brändin tuotteet tuovat iloa mahdollisimman pitkään – jopa sukupolvelta toiselle. Korjaus- ja huoltopalvelut ovat osa Voglian Tuotelupaus -konseptia, johon kuuluu myös vuoden tuotetakuu sekä kuratoitu valikoima laadukkaita ja helppokäyttöisiä vaatehuoltotarvikkeita sekä -ohjeita. Kokonaisuuden tarkoitus on auttaa kuluttajia rakastamaan vaatteitaan kauemmin ja ohjata heitä pois pikamuotikulttuurista.

Korjaus- ja huoltopalvelut sisältävät kattavasti erilaisia palveluita. Voglian tuotteet kestävät tunnetusti käytössä jopa vuosikymmeniä, joten esimerkiksi painonappien tai vetoketjun uusinta pidentää niiden elinkaarta entisestään. Palvelu käsittää myös räätälöinnin, joten käsiteltäväksi voi jättää myös Voglian uusia tuotteita.

Voglian Tuotelupaus -konsepti ja sen sisältämät korjaus- ja huoltopalvelujen tarkoitus ei ole ainoastaan edistää vaatteiden säilymistä käytössä pidempään, vaan myös herättää ajatuksia vastuullisemmasta kuluttamisesta ja kestävästä muodista. Voitto Suomen vastuullisin tuote -kilpailussa on suuri kunnianosoitus, ja se rohkaisee Vogliaa jatkamaan kestävän muodin edistämistä myös tulevaisuudessa.

Voglia Oy on vuonna 1983 perustettu suomalainen muotitalo, jonka tyyli on ajaton, harkittu ja pehmeä. Perheyrityksen tavoitteena on luoda kauniita, pitkäikäisiä ja laadukkaita vaatteita, jotka kestävät aikaa sekä visuaalisesti että funktionaalisesti. Vastuullisuus on koko Voglian toiminnan lähtökohta – brändi pyrkii konkreettisiin tekoihin ja läpinäkyvyyteen aina materiaalivalinnoista logistiikkaan asti.

Voglia Oy
Katriina Virtanen, toimitusjohtaja