Puutarhajuhlien ja kaupunkiseikkailujen kesä
Kotimainen muotitalo Voglia kulkee kesää kohti toiveikkaana. Brändin tuore mallisto on inspiroitunut yksinkertaisuudesta ja hitaasta elämäntavasta, ylellisistä vastuullisista materiaaleista sekä seikkailuista maalla ja kaupungeissa.
”Vaikka luonto on innoittajana perinteinen ja aiheena hieman kliseekin, on myönnettävä, että pandemiaelämä on todella vienyt meidät juurillemme ja korostanut entisestään luontoyhteyden merkitystä hyvinvoinnille”, toteaa vaatemerkin pääsuunnittelija Paula Polkumaa.
Voglian tavoitteena on luoda kauniita, ajattomia ja laadukkaita tuotteita, jotka kestävät parhaimmillaan sukupolvilta toisille, mikä näkyy myös brändin uusimmissa malleissa.
”Haluamme yhdistää suunnittelussamme yrityksen vankan osaamisen ja historian nykyaikaisiin materiaaleihin ja designeihin, jotka puhuttelevat kaikenikäisiä kuluttajia. Meitä kiehtoo ajattomuuden ja ajankohtaisuuden sekä klassisuuden ja viehättävän uudenlaisen mystisyyden kohtaaminen”, Polkumaa kertoo.
Hän kuvailee Voglian SS21-mallistoa luonnollisen kauneuden juhlaksi ja valloittaviksi bileiksi satumaisessa huvilassa. Kokoelman vaatteissa ja asusteissa on käytetty runsaasti luonnonmateriaaleja, kuten pellavaa, silkkiä ja puuvillaa.
”Nyt meillä on ensimmäistä kertaa tarjolla myös bambusta tehtyä viskoosisifonkia. Materiaali tuntuu ihanalta iholla ja laskeutuu upeasti”, Voglian toimitusjohtaja Katriina Virtanen sanoo hymyillen. Bambusta on ommeltu kaksi tuotetta, Ellen-pusero ja Eileen-mekko, jotka ovat juuri tulleet myyntiin useissa värivaihtoehdoissa.
Korkealaatuisten materiaalien lisäksi painokangaskuosit ovat tärkeä osa uuden ajan Vogliaa. Tämän kesän tuotteita koristavat muun muassa saaristomaisemia abstraktisti kuvaava Merihelmi sekä runsas kukkakuvio nimeltään Hehku - molemmat on luonut brändin oma kuosisuunnittelija Salla-Maaria Syvänen.
Vaikka globaali poikkeustila on tuonut paljon muutoksia Voglian toimintaan, luotsaa syksyllä 2019 perheyrityksen toimitusjohtajaksi siirtynyt Katriina Virtanen brändiuudistusta vakaasti eteenpäin.
”Tarkoituksemme on paitsi houkutella uusia kotimaisia asiakkaita myös tähdätä kansainvälisille markkinoille”, Virtanen toteaa ja kertoo olevansa onnellinen siitä, että ensimmäinen uudistunut kevään juhlamallisto näyttää sädehtivältä ja saapuu kauppoihin juuri sopivasti koronarajoitusten hellittäessä.
Voglia on 1983 perustettu suomalainen muotimerkki ja perheyhtiö, jonka tuotteet ovat vastuullisia, laadukkaita ja ajattomia. Brändillä on kotimaassaan kahdeksan myymälää ja yhteensä 28 työntekijää. Voglian mallistot suunnitellaan ja kaavoitetaan Suomessa. Vuonna 2020 koko tuotannosta 72 % valmistettiin yrityksen omilla Viron tehtailla, jotka työllistävät 21 paikallista ammattilaista.
Katriina Virtanen — CEO — katriina.virtanen@voglia.fi
Salla-Maaria Syvänen — Suunnittelija ja AD — salla-maaria.syvanen@voglia.fi
Kuva: Sanna Lehto (AS YOU ARE Agency)